Alwel gaat bouwen op het Permekeplein
Jaja, eindelijk is het zover. Alwel wil 50 huurappartementen gaan bouwen aan het Permekeplein in Roosendaal. Natuurlijk top dat dit al jaren overlast gevende en braak liggende terrein wordt opgeknapt. De Westrand Roosendaal mag er best op vooruitgaan.
Slechts enkele omwonenden uitgenodigd
Er was een bijeenkomst in het Huis van de Westrand. Alwel had helaas maar enkele omwonenden uitgenodigd en was complete straten vergeten te informeren. Waar mensen wonen die wel uitkijken op het plein of er direct mee te maken krijgen. Gelukkig hoorden wij ervan en hebben wat meer mensen zelf geïnformeerd.

Zes verdiepingen?!
De oude woningen die jaren geleden gesloopt zijn waren drie woonlagen hoog. De 2 gebouwen die men nu wil bouwen worden deels 5 en zelfs 6 lagen hoog. Dicht tegen bestaande huizen en natuurlijk wordt er weer eerst geroepen en dan pas overlegd. Zo jammer en zo verkeerd. Door onze eigen straat apps waren er toch nog ongeveer 50 mensen aanwezig.
Zorgen over hoogte en parkeerruimte
Iedereen maakt zich zorgen over de reeds aanwezige parkeerproblemen en niemand is blij met een gebouw van 6 verdiepingen. De buren krijgen last van meer schaduw, er komt minder zonlicht, en uiteraard inkijk in hun tuinen. Dit alles is een stuk minder als er gewoon 3 hoog wordt teruggebouwd, zoals het was.
Gemeente Roosendaal niemand aanwezig
Deze bouw moet passen binnen de gebiedsvisie Westrand Roosendaal, waar we eerder al over schreven. De Gemeente Roosendaal en medewerkers daarvan schitterden door afwezigheid.
Is dit dan participatie?
Wederom communicatie over de hoofden heen en Alwel benoemt zo een avond als “participatie”. Op de aanwezigen kwam het vooral over als: u mag protesteren, maar wel achteraf.
Roosendaal en communicatie.
Twee woorden die elkaar niet begrijpen.
Goed stuk John . Roosendaal ( gemeente) leert niet en evenmin Alwel. We konden zelf helaas niet aanwezig zijn deze keer, maar we blijven het volgen .
Goed bezig, John.
Goed verwoord John, dank daarvoor.
Zoals John al vermeldde, de door ons gekozen “volksvertegenwoordiger(s)” op dit gebied schitterenden door afwezigheid en Alwel had een “dappere Dodo” gestuurd om de plannen van Alwel te “verkopen”.
Dit wil dus zeggen dat “wij” bewoners met mensen gesproken hebben die 0 (nul) betrokkenheid hebben bij dit project.
Dit is modern bestuur, experts laten vertellen wat nodig is en aan betrokken mensen vertellen dat ze het verkeerd zien.
Zoiets noem je dacht ik “minachting”
Hoogachtend,
Henk Wajon.
Ik ben het helemaal vergeten, had er ook graag bij geweest gisteravond. Erg fijn dat er eindelijk wat gaat gebeuren daar. Maar of een gebouw van 5-6 verdiepingen daar goed past, dat denk ik niet. Ik hoop dat ze daar nog wat in willen aanpassen en rekening willen houden, met de mensen die er naast wonen.
Ik hoop dat er een ondergrondse parkeergarage gecreëerd wordt voor de eigen bewoners om de parkeeroverlast te beperken.
Hi William, er komt onder het maaiveld geen parkeerruimte. Aan de achterkant willen ze wel, op het maaiveld en dus onder eerste woonlaag een deel kunnen parkeren.
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik verhinderd was om te komen. Sinds Alwel Roosendaal is samengegaan met Alwel Breda is de kwaliteit van communiceren nog verder achteruit gegaan.
Wat de bouwplannen betreft zullen de omwonenden wel water bij de wijn moeten doen, anders blijft de huidige lelijke toestand en het voor de wijk weinig toevoegende gebruik van het voormalige DSR gebouw in stand gehouden en ik denk dat daar een grotere aversie tegen is.
Ik denk dat het inderdaad voor de direct omwonenden een flink verschil gaat maken in uitzicht, zonopbrengst en vermindering van privacy, als ik daar zou wonen zou het me ook behoorlijk hoog zitten. 5/6verdiepingen, je zal ernaast wonen. Dan ga je toch van behoorlijk vrij uitzicht naar amper lucht kunnen zien, die kant op…..
50 appartementen, 50 mensen/gezinnen die hier een plekje gaan krijgen, wat natuurlijk goed is, want woningtekort, maar ook; 50 auto’s erbij, die hierachter door de Anthonie van Dijckstraat komen zoeven. Gaat er dan ook iets gedaan worden aan deze toegangsweg? Want het is nu al een racebaan….
Ik moet nog zien of er wat met de bezwaren gedaan gaat worden.
Precies wat je zegt.
En weet je wat het bizarre nog is. Als je de Gebiedsvisie Westrand opent in het artikel en leest; dan zie ook op de tekening dat de Anthony van Dijkstraat wordt opgenomen in een groene zone. Dit wordt een park. Ofwel er zal geen gemotoriseerd verkeer meer door de AvD straat komen.
Oh joh! Ik had nog gekeken, maar dat even gemist. Een park! Hahaha, zou mooi zijn, maar ik durf het niet echt te geloven. En dan? Waar moeten al die auto’s dan langs? Want er rijdt nog al wat door deze straat….
Waar die auto’s dan langs moeten? Tja; daar hadden de voorlichters tijdens de vorige bijeenkomst geen antwoord op. Dat de Freijterslaan al een grote opstopping is tijdens spits uren dat vonden ze wel mee vallen.
Dat er hier overal dubbel geparkeerd wordt? Ach; mensen moeten maar in de hun parkeren dan. Jaja.
Lees die gebiedsvisie maar eens goed. Staat vol met fouten, aannames en dingen die niet kunnen.
Enfin; en dan die woontoren hahaha https://www.knappers.nl/wordt-dit-de-westrand-in-2040/
Het bestuur van Roosendaal ligt op zijn gat; en voor alle voorlichting huren ze dure externe partijen in. Die subsidie is al op voor er een steen gelegd gaat worden.
Wij waren ook verhinderd. Wel heb ik Jelle de meneer van Alwel gesproken en hij zei toen hij hier voor de deur (Jacob van ruijsdealstraat) dat bezwaar maken altijd kan. Maar hij reageerde wel zo nonchalant dat ik verder praten niet echt nut vond hebben.
Ons uitzicht wordt beperkt en snap dat Roosendaal meer wil bouwen maar een flat van zes verdiepingen is in dit gebied geen oplossing.
er zijn genoeg lege plekken om een flat te bouwen van meer dan zes verdiepingen maar niet op dit kleine stukje.
Ook het parkeren is al een drama soms.
En het verkeer wordt ook nog een dingetje als ze een stukje van Antoine van dijk straat erbij pakken.
Misschien om een handtekening protest te maken zodat we met de buurt bezwaar kunnen maken.