De BuitenBeter App, werkt dit in Roosendaal?

DUMPENDE BURGERS

De BuitenBeter App, hij werkt prima, ook in Roosendaal. Bij losliggende stoeptegels maak je met de app op je mobieltje een foto, binnen enkele seconden een melding, en binnen een dag of wat heeft de gemeente aktie ondernomen. De tegels wordt recht gelegd en probleem opgelost. Zo ook als je meldingen doet over illegaal gedumpt afval. Afgelopen maanden zijn er door diverse buren meldingen gedaan over 1 specifieke plek waar telkens afval werd gedumpt. Van bedden, pakketten met schrootjes, banken tot hele kinderspeeltuintjes. Een plastic glijbaan met 3 kleuren, enorm herkenbaar. Elke melding bij de gemeente wordt meteen opgelost, echter er wordt niet op gehandhaafd. Ideaal voor die paar dumpende burgers. De gemeente ruimt het toch wel op…. Dit bovenstaande heb ik persoonlijk gemeld aan de betreffende wethouder. Nul reactie.

…. RATTEN GESIGNALEERD
Ook problemen rondom groenonderhoud kun je melden. Wanneer je echter door de wijk loopt kun je momenteel op honderden plekken de meest bizarre foto’s maken. De gemeente had vroeger eigen hoveniers die met betrokkenheid snoeiden en schoffelden. Nu gaat men groenperken naast woningen en flats met klepelmaaiers te lijf. Het groenbedrijf wat het minste vraagt krijgt de klus. Brandnetels, berenklauwen, bramenstruiken het blijft allemaal staan. Het wordt een rommelige boel waardoor helaas burgers wellicht denken, ach, dan kan mijn blikje er wel bij. Rotzooi trekt rotzooi aan. In het Westrand park signaleer ik regelmatig stevige ratten, logisch: voedsel volop en de dichtgegroeide bossages zijn heerlijke schuilplekken. Ik hou ontzettend van groen en wildernis, maar als je burgers vraagt om de wijk netjes te houden, zul je zelf als gemeente ook moeten onderhouden.

BELLEN EN SCHRIJVEN IS ZINLOOS
Bellen en schrijven naar de gemeente heeft geen zin meer. Daar reageert niemand. Een vergelijking: zou de brandweer in Roosendaal werken met een BuitenBeter app, dan kunnen ze elke melding van een brandje wel opvolgen. Maar zou men dan ook niet in de gaten krijgen dat er een heel bos in de fik stond?

EEN VUILNISBELT
Ondertussen zijn ze bij de gemeente druk met scoren. Een oude schoorsteen van Philips wordt voor bizar veel geld verplaatst. Gekleurde zebrapaden, prachtige verbouwingen aan een Nieuwe Markt, het plannen van gruwelijk ongezonde mestfabrieken naast onze wijk, etc. Het imago van de niet communicerende wethouders hoeven we niet meer aan te knagen. Het is iedereen bekend. De burgemeester praat niet met zijn burgers. En ondertussen wordt het langzaam aan een vuilnisbelt. Het wordt tijd dat we met zijn allen stoppen met belasting betalen aan die gemeente. Zouden ze dan eens wakker worden?

Wanneer stopt men bij de gemeente met WIJZEN NAAR DE FOUTE BURGER en gaat men eindelijk een beleid maken, werken waar gewerkt moet worden?

3 gedachten over “De BuitenBeter App, werkt dit in Roosendaal?”

  1. John mooi verwoord alleen jammer dat we nog ongeveer drie en ‘n half jaar moeten wachten voor er van B en W antwoord komt op gestelde vragen dan moeten er weer stemmen gewonnen worden en kan natuurlijk alles weer persoonlijk hoop ik dat het eerder veranderd maar dan zullen er wel enkele wethouders en de burgemeester moeten opstappen en met name de laatst genoemde zal zijn tijd wel uitzitten en de wethouders zullen ook zo maar niet vertrekken of er moet nog veel meer negatiefs gebeuren in Roosendaal .
    John we zullen zien de tijd zal het leren .

  2. Mijn ervaring is dat de app prima werkt. Ik maak er geregeld gebruik van. Het is logisch dat de app werkt want de melding ligt nu vast en de gemeente MOET actie ondernemen. Indien er schade ontstaat bij derden door bv losse stoeptegel en de gemeente wist ervan maar heeft niets gedaan dan hebben ze wat uit te leggen als er een schadeclaim wordt ingediend. De gemeente staat dan altijd met 2-0 achter. 1 ze wisten ervan en hebben niks (onvoldoende) gedaan. 2 ze vragen participatie van de burger en slaan dit in de wind. Dit tast de geloofwaardigheid van de gemeente in een rechtzaak aan. Er mag wel wat geduld gevraagd worden van de burgers. Een paar dagen kost het al snel om een melding in te plannen en uit te voeren. De manier van oplossen valt over te twisten. Ik heb alleen positieve ervaringen.

  3. Probeer melding te doen via de app. Maar blijkbaar is een nieuwbouw wijk in Wouw waar we inmiddels 6 maanden wonen nog steeds niet ingevoerd in het systeem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *